Non à la taxe kilométrique-Neen aan de kilometerheffing-

Noa

/ #10285

2014-02-09 11:02

Files ? Wegen afsluiten of autoluw maken. Alle verkeer op één enkele weg duwen. Overheid creëert zelf de files !! Daarna elke automobilist de schuld geven en hem beboeten door te gaan rekeningrijden. Om de wegenwerken te financieren ? Laat me niet lachen : waar is al dat geld van de wegenbelasting naartoe ? Weer een smoes voor extra belasting. Werkende klasse en automobilisten uitmelken, ja !! Gemakkelijk verdient geld om dwaze projecten te verwezenlijken en om politiekers te onderhouden en te bevoordelen. Nu weet ik eensklaps welke politieke partijen ik bij de verkiezing moet mijden. In de eerste plaats met dank aan de Groenen die onze maatschappij uitmelken en kapotmaken. Volgend voorstel : zoals in de Middeleeuwen - overal tolpoorten zetten (op elke weg, brug, in en uitgang van elke dorp en stad, op de weg naar de bakker, beenhouwer enz...). Utopie ? Neen, de overheid is er onrechtstreeks al mee bezig (nummerplaat herkenning). Wanneer krijgen we een belasting op het fietsen, het wandelen, zitten, lucht inademen of een extraatje belasting op het parkeren en winkelen. Waarom geen 2 parkeermeters voor 1 parkeerplaats (één voor de voor- en achterkant) is heel goed voor de stads- en gemeentekas (en dan maar klagen dat er veel leegstand is en de middenstand achteruit gaat. Schuld van de crisis zeggen ze gemakkelijkshalve (voor een deel waar maar door de auto extra te beboeten en de wegen af te sluiten zal men dat probleem zeker niet oplossen.